torsdag 1 maj 2008

2 i 1 - perfekt

Nu kom jag på vad det var jag är så nöjd med. Som jag dessutom lovade att blogga om i ett av tre inlägg. Men det får bli i ett fjärde.

Joo! Min knasige vän och tidigare kollega yttrade vid ett flertal tillfällen under vår arbetsperiod att han ville (och vill) synas i tv. Han gnällde rätt rejält om en flickvän också, och sedemera, efter vår arbetstid ledde detta fram till en leta-fru-blogg. Men det har inte gått så bra med varken det ena eller det andra. Men så finns ju jag. Fixaren #1
Jag råkar befinna mig så gott som daligen i ett tv-hus här i stan. Jag har kontakter lite här och var och fick häromdagen tips om att programmet Hjärnstorm med programledare Henrik Fexeus letar folk till sin satsning på dejtning. Jag mest "wow - här har vi det" och ringer upp min gamla kompis. Nu har jag världens möjlighet att ge honom allt han suckat efter - mitt framför ögonen på hela svenska folket. Men han skrattar mest och påstår att han är tjock och ful numera. Han gillar dessutom inte människor.
Att man är "tjock och ful" hindrar en, ska inte behöva ialla fall, hindra en från att få en fru. Eller en äkta man. Men om man inte gillar människor har man ett litet problem. Och det kan jag faktiskt inte fixa, tyvärr. Men jag vill gärna tro att skon klämmer någon annan stans.
"Heja Aaron - kom igen nu"

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, men det kommer ju inte bli nåt av det tydligen. Du värgrar ju svara när jag hör av mig.

You evil you!